Hundehvalpe-og-kattekillinger

Hundehvalpe og kattekillinger

Hvorfor får disse dyr flest ’likes’, ’shares’, ’favorites’ og andre gode gamle danske ord? Hungrer folk i virkeligheden bare efter den overfladiske nuttetheds-faktor (ja, det er nu et ord), frem for interessant, spændende og tankevækkende indhold?

 

Vi vil have overfladisk information på nettet, men ikke kun

Svaret er nok: Ja, en god del af tiden. For ifølge alle bruger vi ofte internettet i adspredelsens øjemed; vi tjekker Instafjæs og Pintagram og hvad de ellers hedder, vi læser nyhedsoverskrifter og tjekker vejret. kort sagt bliver vores tid på nettet hyppigt spenderet i form af overspringshandlinger og tilegnelse af let information.

 

Dette er selvfølgelig på ingen måde entydigt, og udviklingen går da også stødt i den modsatte retning, hvilket for eksempel ’longreads’, TED og Quora vidner om. Der findes altså også folk der søger reelt indhold på nettet. Når det så er sagt, fylder hundehvalpe og kattekillinger og deres pendanter meget på det dersens internet.

 

Sexkillinger og kongehunde

Ekstrabladets hundehvalpe og kattekillinger er på sin vis sex; mænd og damer på display i forskellige grader af nøgenhed. Familie Journalens hundehvalpe er de kongelige og Se og Hørs hundehvalpe er selvfølgelig de kendte.

kongehunde

kongehunde

 

Og jovist hundehvalpe og kattekillinger er da ’cute’ (som en 12-årig pige ville udtrykke det). Så i stedet for, på ægte akademisk vis, at reflektere yderligere over problemstillingerne i forbindelse med overfladisk indhold på internettet, er det meget fristende og langt lettere blot at give dig hvad du i virkeligheden helst vil have. Så værsgo og scroll.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hundehvalpe

Hundehvalpe

kattekillinger

kattekillinger

Trackbacks/Pingbacks

  1. Om ordet 'sutsko' - TheBlaze - februar 5, 2015

    […] har du måske allerede været så super duper skarp at regne ud, at det ikke handler om hverken hundehvalpe eller kattekillinger, men blot om noget så uskyldigt som […]

Skriv et svar